2008-09-16

På väg till mamma

Idag ska jag ta med Sofia och så ska vi hälsa på mamma.
Jag får så dåligt samvete som vara varit där två gånger, så nu är det dags att sätta sig på bussen som tar oss till nästa buss, som tar oss till nästa buss, som i sin tur tar oss till nästa.. Ja, en hel del byten blir det, men jag har juh ingen bil, så vad gör man..?

Jag har drömt mycket om mamma nu den senaste tiden. Hon har placerat sig i mina tankar, i luften jag andas. Hon är konstant med mig utan att ändå vara det. Svårt att förklara..
Jag saknar hennes samtal, hennes konstiga sms.
Ibland tror jag att jag ser henne på stan, som jag brukade göra. Men det känns inte längre jobbigt eller så, jag blir bara omsvept av ett lugn.

Min dator står på jobbet och väntar på att bli ompysslad, så kan bara hoppas att den fungerar efter nästa lilla operation.
Jag saknar min musik. :/

Nu ska jag ta mig ner mot stan, och köpa några fina tåliga blommor att ta med mig.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Hej min vän

Hoppas att det blev en fin stund hos din mamma igår.

Tänker på dig!

Många varma kramar Emelie

Erika sa...

hej gumman.
jo,det var det.. det var en fin höstdag, så det passade att åka dit.
får ses snart, tycker ja.

Kramar!