2008-01-24

Som i en musikal.. ;)

När jag gick ner till stan med min mp3, smått nynnande på "100 år från nu" slog det mig...
Killen jag mötte vid hörnet, gick och sjöng på samma låt...
Nästa tjej jag mötte nynnade på densamma...
De två killarna som satt på torget med sina gitarrer spelade även dom denna låt.
Precis som i en musikal.
Jag bara väntade på att Martin Stenmarck och Tommy Körberg skulle hoppa fram dansande bakom statyn.
Väntade dock förgäves.
Troligvis var det ingen av de andra som sjöng, spelade eller nynnade samma låt.
Men.. Det såg faktiskt ut så...

Väl på Af fick jag sitta och vänta ett bra tag.. Hon hade glömt bort mig..
Men gott om tid att titta på människor.
Som faktiskt är väldigt roande.
En dam som svor över att hennes kjol var för snäv, då hon gick väldigt bredbent.
Såg roligt ut.
En man som kom in och frågade en av de anställda om hur ungdomarna sökte jobb.
Påpekade att det var via internet man hittade jobben och inte alls via Arbetsförmedlarna.
Han satte sig ner vid en dator och undrade hur man gjorde.
Arbetsförmedlaren frågar försiktigt;
-Ja..Det beror på vad du vill göra..?
-Jag tänkte kolla min mail.
Då förklarar hon att det tyvärr inte går att göra vid dessa datorer.
Då reser sig mannen upp, säger han ändå måste tillbaka till jobbet och tackar för att det finns bibliotek..

Inga kommentarer: