2008-05-28

"Komma ifatt"


Helgen har passerat. En dimma av känslor.
Fredagen..minns jag inget av.. Elin var här ett par timmar innan hon skulle ut.

Lördagen..Var nere på stan en sväng med Fia. Inhandlade lite öl inför kvällen.
Fia cyklade hem och förberedde sig för sitt festande med arbetskompisarna och jag gick till tåget för att möta en vän.

Vi såg en man fiskas upp ur ån. Kändes riktigt läskigt när man ser folk som står och filmar med mobilerna. Varför gör man så?
Sen hade vi picknick i solen och strosade runt och prata.
Hursom..Utan att vara utdragen.. Blev det krogen. Dock lite sent med..
Nästan en efterfest tills vi insåg att vi inte alls ville det. Gick hem..

Söndagen.. Utan större huvudvärk så åkte jag och mina yngre syskon till mamma.
Satt ner blommor på den tomma graven..
Det var inte så jobbigt som jag trodde att se hennes namn på stenen, snarare lite rofullt.
Lite jobbigt bara att åka hemåt igen. Utan att veta när man kan åka tillbaka..


Eg har det hänt en hel del här emellan, som ni som känner mig nog redan känner till. Men det är inget jag ska nämna ngt större här.

Tårarna har sinat, jag är tom.

Inga kommentarer: