2008-05-07

Nu har jag visst varit seg igen.

Gårdagen blev bättre än väntat.
Jag var först hos psykologen. (riktigt skönt att bara få slänga ur sig allt på någon som förstår.)
Efter det tog jag en omväg ner till centrum, riktigt fint med alla färger som börjar komma fram nu. :)
Ringde pappa och frågade om han hade lunchplaner, och gjorde honom sedan sällskap. (Hann dock inte äta själv.)
Sen var det dags för att gå till polisen och prata lite med honom samt hämta mammas tillhörigheter.
Han hade visst glömt att jag skulle komma, eller så ansåg han bara att det var helt okej att vara en kvart sen när man är polis.
Det var jobbigt, men kanske inte så som jag tänkt mig.
Det har sjunkit in nu, även om det ofta kommer upp till ytan och jag börjar gråta igen. Men så kommer det ju att vara ett tag.

Sen vaknade Fia till liv och kom ner till stan. Där strosade vi runt ett tag, åt lite lunch innan vi åkte till Torp och Biltema för att kolla på varsin billig cykel vi sett reklam om. :)

Fick hjälp att köra hem dom och sen stod vi utanför vårat köksfönster med två stora lådor och skulle försöka montera ihop dessa.
Ena grannen efter den andra stannade till för att hjälpa oss eller bara ge oss goda råd. En vänlig själ, husets cykelfantast, var dock med oss hela vägen.
Första cykeln tog ca 3 timmar att få ihop och allt åt rätt håll.
Den andre tog 10 minuter.
Allt är lite lättare när man redan gjort det en gång. :)
Sen skulle vi ta jungfruturen, men vi var ganska trötta, så det blev bara ner till stan och tillbaka. Se till så att inget ramlade av. :)
Så snart blir det picnicturer varje dag. ;)

Nu är jag gräsänka tills på lördag, så Elin ska vara här med mig iaf tills på fredag. Massmys. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också på picnic!
Saknar dig också babe!

Kraaaam

Erika sa...

Det får vi ha. :)
Kraaam