2008-05-13

Min dag..


Vi var ute och cyklade idag.
På vägen ner var det en man i en bil som råkade köra på en cyklist.
Inget allvarligt eller så, han snuddade honom bara när de kom mötandes på en liten avfart.
En äldre dam stannade och tittade på dom där dom stod och bråkade samtidigt som hon mumlade grattis på 63årsdagen till sig själv.
Som om det var typiskt att de "krockade" på just hennes födelsedag..

Väl nere i stan köpte vi varsin god Baguette i Baguetteboden, cyklade till Hasselbacken för en liten picknick.
Satt och njöt av solen ett tag innan vi skulle hemåt igen.
En man (som jag nämnde i min långa lista innan) ropade på mig och kom sedan fram. Frågade på mycket dålig svenska.. Eller han kanske sade..att det var en kyrka brevid oss och frågade om jag var chef över kyrkan. *?*
Sen så presenterade han sig, (som vad vet jag inte..) frågade om jag var gift och om han skulle bära min cykel upp för trappan. Han var..lite speciell.

Inte hunnit med de samtal jag skulle göra idag. :/
Men fick ett mail idag som gjorde mig glad iaf.
Slipper ringa ett samtal jag drog mig för, och ändå verkar allt ordna sig.. Kanske.
Min kontakt väntar på ett mail och kanske jag får gå på en intervju. Spännande.
Blir det något med det, så ska jag berätta mer. :)

2 kommentarer:

Elin HC sa...

vi vill läsa fler inlägg, oftare!!

:)

Erika sa...

F´låt. Jag ska skärpa mig. ;)